Północ Hiszpanii z dziećmi- plan 2-tygodniowej podróży

Wakacje 2024 dość nietypowo postanowiliśmy spędzić w mało znanej wśród Polaków północnej Hiszpanii. Na miejscu spędziliśmy dwa pełne tygodnie odkrywając cztery regiony: Nawarrę, Kraj Basków, Galicję oraz Asturię, w której spędziliśmy najwięcej czasu. Poniżej znajduje się plan naszej podróży, uwzględniający wszystkie miejsca, które udało nam się odwiedzić. Niektóre dni były bardziej intensywne, inne zaś leniwe i spokojne, spędzone głównie na plażowaniu. Podczas wakacji unikamy pośpiechu, a więc nie zrywamy się skoro świt, nie chodzimy też spać jak tylko zajdzie słońce :-) Stawiamy przede wszystkim na balans, zaspokajając zarówno potrzebę wypoczynku jak i odkrywania nowych miejsc.

Plan 2-tygodniowej podróży po północnej Hiszpanii

Oto nasz plan trwającej dwa tygodnie podróży po północnej Hiszpanii. Można go dowolnie modyfikować. Część dni, które spędziliśmy na plażowaniu można zastąpić na przykład wędrówkami po górskich szlakach Picos de Europa.
Dzień 1. Przylot z Wiednia do Bilbao liniami wizzair, odbiór samochodu z wypożyczalni Rentbycar i przejazd do Arguedas w prowincji Nawarra. Spacer po Arguedas.
Dzień 2. Zwiedzanie skalnych domów w Arguedas oraz Bardenas Reales - półpustynnego obszaru, który pojawił się w Grze o Tron. O tych miejscach więcej można poczytać tutaj
Dzień 3. Wjazd z Arguedas w stronę Pampeluny, zwiedzanie miasta, a następnie przejazd do Kraju Basków. Zwiedzanie San Sebastian oraz plaży Itzurun w Zumaia. Wieczorem przyjazd do Balmaseda, gdzie znajdował się nasz drugi nocleg.
Dzień 4. Rano zwiedzanie Gaztelugatxe, a potem pozostała część dnia upłynęła nam na odkrywaniu Bilbao. O Kraju Basków więcej można poczytać tutaj
Dzień 5. Wyjazd z Kraju Basków i przejazd do Asturii. Po drodze postój w Laredo w Kantabrii, spacer po plaży w Laredo. Następnie zwiedzanie Llanes w Asturii, obiad. Podwieczorek w Celorio i spacer po plaży Playa de Palombina. Przejazd do naszego miejsca docelowego w Soto de Cangas.
Dzień 6. Dzień odpoczynku i plażowania. Najpierw na plaży w Ribadesella, a potem na Playa la Vega.
Dzień 7. Zwiedzanie Oviedo i Gijon, plażowanie w Gijon. Obiad w Gijon. Wieczorem powrót do Sato de Cangas.
Dzień 8. Picos de Europa i szlak Ruta del Cares (szczegółowy opis trasy znajduje się tutaj).
Dzień 9. Zwiedzanie Cudillero i przejazd do Galicji, gdzie wybraliśmy się na słynną plażę Katedr (Playa de Las Catedrales) oraz na punkt widokowy na Illa Pancha (więcej o tych miejscach można poczytać tutaj). Potem powrót do Asturii, piknik na Playa del Silencio. Potem spacer po Avilés. Kolacja. Wieczorny powrót do Sato de Cangas.
Dzień 10. Odpoczynek. Spacery po okolicy. Zwiedzanie Cangas de Onís.
Dzień 11. Picos de Europa i szlak wokół jezior Covadonga oraz zwiedzanie Sanktuarium Covadonga (szczegółowy opis trasy znajduje się tutaj). Po powrocie do Soto de Cangas wzięliśmy udział w festiwalu z okazji Świętej Łucji.
Dzień 12. Dzień odpoczynku i plażowania. Zaczęliśmy od malutkiej plaży Gulpiyuri, potem przenieśliśmy się na plażę Playa de Cuevas del Mar, a dzień zakończyliśmy na Playa la Vega. Powrót przez góry i postój na punkcie widokowym Mirador del Fitu.
Dzień 13. Zwiedzanie obszaru Bufones de Pría, gdzie w okresie jesienno-zimowym można zobaczyć morskie gejzery, a potem plażowanie na Playa la Vega.
Dzień 14. Zwiedzanie Ribadesella i plażowanie. Potem przejazd do Llanes. Spacer po Llanes i pożegnalna kolacja w El Bálamu.
Dzień 15. Rano wyjazd z Sato de Cangas do Bilbao. Wylot z Bilbao do Wiednia.

Bardenas Reales w Nawarze
Gaztelugatxe w Kraju Basków
Plaża Katedr w Galicji
Jeziora Covadonga w Picos de Europa w Asturii

Nasze noclegi:

* Nasz nocleg w Arguedas w Nawarze: Alojamientos Dezerto Bardenas
* Nasz nocleg w Balmaseda w Kraju Basków: Hotel Convento San Roque
* Nasz nocleg w Soto de Cangas w Asturii: Palacio de Cambre.

Plaża w Laredo w Kantabrii

Llanes
Gijon
Cudillero
Na naszym blogu nie ma reklam, nie chcemy by przeszkadzały one w odbiorze naszych treści, jeśli jednak uważasz nasz wpis za interesujący i doceniasz naszą pracę będzie nam miło jeśli zaprosisz nas na kawę 💓

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dziękujemy ! Rodzinnie Dookoła Świata !